Het belang van verantwoordelijkheidsgevoel

Datum: 1 october 2024
Eerst even wat synoniemen op het woord “gezellig”: aangenaam, gemoedelijk, onderhoudend, sociaal, samen. Allemaal woorden waar we direct een beeld bij hebben. Binnen een organisatie noemen we dit ook wel de “cultuur” van het bedrijf. Het gaat dus over waarden, normen en manier van samenwerken. Bij BTL noemen we dit de kernwaarden van ons bedrijf: samen, inventief en integer.
Tot zo ver alles in orde toch…? Maar wat maakt nu dat juist medewerkers als Iddo kiezen voor BTL? Of als we het breder trekken waarom blijven medewerkers bij BTL in deze nu zo ruime arbeidsmarkt?
Wanneer medewerkers verantwoordelijkheid krijgen, samenwerken en niet samen werken, elkaar durven aanspreken en waardering krijgen ontstaat er verantwoordelijkheidsgevoel. Dit verantwoordelijkheidsgevoel is een succesfactor voor een organisatie, hiermee kun je een team bouwen. En met een goed team ontstaat er teamwork; samenwerken aan het gemeenschappelijke doel! Hiermee hebben we de twee thema’s benoemd die de boventoon voeren bij de interne trainingen binnen BTL. We trainen in het geven en het nemen van verantwoordelijkheidsgevoel, omdat we geloven dat dit een essentiële factor is om een goede werksfeer te bevorderen. Wanneer er een goede werksfeer is, stralen we dit uit naar klanten, onze omgeving en dus ook naar Iddo!
Onze dienstverlening is uniek en relevant. Wij verhogen daarmee de waarde van de groene omgeving voor gebruikers en de maatschappij. Hiervoor hebben we kennis nodig, gespecialiseerde kennis. Kennis delen is een vereiste om kennis te kunnen vermenigvuldigen. Middels de BTL Academies delen we opgedane kennis binnen de hele BTL Groep, in de volgende nieuwsbrief meer over BTL Academy.
Roland van Braak
Regiomanager Zuidwest

Roland van Braak